Budi internet genijalac

  • Kategorija objave:Naslovnica

Naša škola je i ove školske godine obilježila Dan sigurnijeg interneta – 11. veljače 2025. godine kroz grupne aktivnosti i radionice na nastavi Informatike i IDK-a.

Cijeli tjedan, zajedno s učiteljicom Lorom Lončarić, svaki razred proveo je radionice na temu Budi internet genijalac koje djecu poučavaju osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet.

Prvi razred – Tko pita ne skita (aktivnost Što znači biti hrabar?)

Naši najmlađi sudjelovali su u aktivnosti koja ih je potakla na promišljanje o različitim načinima pokazivanja hrabrosti u svakodnevnim situacijama. Na prvu spomen riječi super heroj učenici obično pomisle na nestvarne likove iz medija, no nakon radionice shvatili su da hrabra djela svakodnevno čine i oni sami, kao i njihovi roditelji i prijatelji te da nije potrebno puno da bi se pokazala hrabrost.

Drugi i treći razred – Cool je biti dobar (aktivnost Kako riječi mogu promijeniti sliku)

Aktivnosti provedene u ovoj radionici potaknule su učenike da je osim gledanja slike u
medijima potrebno vidjeti što iza te slike stoji, jer različite riječi uz sliku utječu na poruku koju slika
šalje, a time i na osjećaje koje može izazvati gledanje slike. Kroz provedene aktivnosti i razgovor učenici
su promislili u važnosti vlastitih riječi, a posebno u kombinaciji sa slikama koje možda objavljuju oni ili njihovi bližnji.

Četvrti razred – Cool je biti dobar (aktivnost …ali reci to na lijep način)

Ova radionica provedena je kako bi učenici suradnjom promijenili sliku koju ostavljaju negativni
komentari i tako naučili kako pretvoriti negativne razgovore u pozitivne. Cilj radionice bio je izražavati
osjećaje i mišljenja na pozitivan i učinkovit način te reagirati na negativno ponašanje na konstruktivni
i uljudan način.

Peti razred – Tko pita ne skita (aktivnost Kako postupiti ako naiđem na uznemirujući sadržaj?)

Cilj ove radionice bila je pomoći učenicima kako bi mogli prepoznati uznemirujući sadržaj (slike, video,
poruke) i razumjeti što trebaju učiniti kada se s njime susretnu. Učenici su naučili da bi u slučaju da vide
uznemirujući sadržaj trebali vjerovati svom osjećaju (da je to loše), prestanu gledati taj sadržaj i što prije
o tome razgovaraju s odraslom osobom kojoj vjeruju.

Šesti razred – Dijeli pažljivo (aktivnost Nisam to mislio/mislila!)

Provedena radionica je potaknula učenike na promišljanje kako drugi mogu protumačiti naše poruke, slike i
druge sadržaje koje objavljujemo na internetu. U ovoj aktivnosti učenici su se predstavljali koristeći
emotikone kako bi naučili da je istu poruku moguće interpretirati na više načina. Učenici shvaćaju
da svaki put kada šaljemo poruku, ostavljamo komentar ili dijelimo sliku u virtualnom svijetu, stvaramo
medijski sadržaj kojim prezentiramo sebe.

Sedmi razred – Dijeli pažljivo (aktivnost Čiji je ovo uopće profil)

Radionica je potaknula učenike na razumijevanje kako na temelju nečijih objava, komentara i
fotografija donosimo pretpostavke koje nisu uvijek točne i da podaci u našem digitalnom tragu mogu
otkriti drugim ljudima više o nama nego što želimo, a posljedice toga mogu biti neugodne.

Osmi razred – Pazi se prevaranata (aktivnost Tko si ti zapravo?)

U ovoj radionici osmaši su vježbali izbjegavati pokušaje krađe identiteta tako da su odglumili i raspravili
moguće reakcije na sumnjive tekstove, poruke, objave i zahtjeve za prijateljstva na internetu.

Pripremila: Lora Lončarić